Конкурси на керівників комунальних підприємств
Міський голова Володимир Абрамов розповів, що запроваджені ним конкурси на посади керівників КП (на виконання його передвиборної програми) проведені.
Контракти укладені: з директором КП «Чисте місто» Дмитром Ханісом – на 3 роки; із директором КП «Жовтоводськтепломережа» Сергієм Донченком контракт продовжено на 3 роки – міський голова задоволений роботою на цій посаді призначеного у 2016 році на декілька місяців керівника.
Щодо директора КП ВЖРЕО. Перший раз оголошений конкурс не відбувся. Зайняти цю посаду виявив бажання тільки один претендент, тож конкурсна комісія рекомендувала міському голові провести конкурс повторно, щоб все ж таки було з кого обирати. Другий раз у конкурсі взяли участь двоє претендентів. 26 січня відбулося засідання конкурсної комісії, за підсумками якого меру було рекомендовано провести співбесіду з Андрієм Поляком, який нині є виконуючим обов’язки директора цього підприємства. У результаті – міський голова прийняв рішення укласти з А.Поляковим контракт на 3 роки.
Завершився конкурс на заміщення вакантної посади директора КП «Ритуальні послуги». За словами В.Абрамова, претендентів було багато, але до співбесіди з мером конкурсна комісія рекомендувала двох «номінантів». 25 січня співбесіда була проведена, за підсумками якої мер прийняв рішення укласти контракт із людиною, яка має досвід роботи на керівних посадах, працювала у правоохоронних органах, має вищу юридичну освіту. «У роботі цього підприємства час від часу виникають конфліктні ситуації, тож там треба навести лад», - сказав В.Абрамов. Контракт із новим директором укладено на 1 рік. Нагадаємо, нині виконує обов’язки директора КП «Ритуальні послуги» Сергій Бердичевський, контракт якого закінчився у жовтні 2016-го.
Володимир Абрамов повідомив, що відкривається вакансія на посаду директора КП «Ринкова торгівля і паркова». Нинішній керівник – Володимир Мачула – написав заяву про звільнення за власним бажанням. Мер міста схвально відгукнувся про роботу В.Мачули на посаді директора, сказав, що вважає його одним із кращих менеджерів у місті, адже КП «РТП», незважаючи на постійний відтік торговельників із ринку, працює прибутково, жодних заборгованостей немає, на рахунку КП є кошти. «Я хотів би бачити Володимира Віталійовича на посаді директора цього підприємства, але він відмовився, - сказав міський голова. – Тож буде проведено конкурс. Поки що виконуватиме обов’язки керівника головний бухгалтер підприємства».
Автономне опалення
Станом на 30 січня 2017 року міжвідомчою комісією видано 1784 дозволи на відключення абонентів Тепломережі від централізованого опалення. Міський голова звернув увагу жовтоводців на те, що отримавши дозвіл, мешканці не мають права на відключення від ЦО, цей документ дає старт для звернення людини до служб, які видають технічні умови на встановлення автономного опалення. Тільки після встановлення «автономки» відключення буде законним.
Чи є наміри перевести на «автономку» усе місто? В.Абрамов зазначив, що наразі мова йде про переведення на альтернативне опалення об’єктів соціальної сфери, насамперед, дитсадків і шкіл.
Із міським головою спілкувались на цю тему інвестори, які встановили автономне опалення у Нікополі. Вони приїздили до Жовтих Вод, щоб вивчити можливості переведення на автономне опалення об’єктів соціальної сфери. За словами мера, житловий фонд вони не розглядали взагалі, оскільки ККД наших коштів на ТЕЦ дуже потужне – 94,7%, квартальні котельні не зможуть забезпечити таке ККД своїх котлів.
«В ідеалі - за умови високого ККД котлів, хорошого стану мереж, утеплених будинків, відсутності монопольного становища на ринку постачання газу та електроенергії - автономне опалення взагалі не потрібне», - сказав В.Абрамов. Але це в ідеалі. Наразі в місті є 11 об’єктів: НВК №6 «Перспектива», СШ №12, ДНЗ №4, 21, 24, 28, 29, 30, 33, 34, 35, де вже готові техніко-економічні розрахунки на «автономку». «Тариф у цих інвесторів на ринку котелень для дитсадків і шкіл складає 1700 грн за 1 Гкал. При цьому, в Жовтих Водах наша котельня «видає» 1200-1300 грн за 1 Гкал, - сказав В.Абрамов. – Тобто, котельня для конкретного дитсадка менш економічно доцільна, ніж ЦО, але ми йдемо на це, оскільки маємо забезпечити дітей теплом».
Мер також повідомив, що нині ведуться перемови, інвестори взяли усю підготовлену документацію по дитсадках, і працюватимуть зі схемою теплопостачання міста.
Комунальні підприємства, що ліквідовуються
На сьогодні завершені роботи з ліквідації міської комунальної аварійно-рятувальної служби. У минулому році ця служба вже не працювала. Її функції взяли на себе працівники КП ВЖРЕО, які пройшли навчання і чергували на водоймі Дитячого парку. На момент закриття підприємства борги, котрі були сплачені з міського бюджету, становили понад 40 тис. грн.
Інше комунальне підприємство, яке засновник (міська рада) ніяк не може закрити, хоча рішення про це давно прийняте – «Люкс торг» (реалізація книжкової продукції, канцтоварів тощо). Директор цього підприємства, не погодившись із рішенням міськради, звернулась до суду. На сьогодні усі суди директором програні, тож процедура ліквідації розпочата.
Борги КП становлять понад 185 тис. грн.
КП «Земкадастр» також перебуває на стадії ліквідації. На сьогодні кредиторські вимоги із заробітної плати – 113,7 тис. грн; із податків – близько 20 тис. грн. Кредиторські вимоги замовників робіт підприємства - майже 170 тис. грн (роботи не виконані). Сума залишкової вартості активів підприємства (меблі, комп’ютер) - 7 тис. грн – була спрямована на погашення заборгованості із зарплати. Є ще спеціальний прилад, яким користувалось підприємство. Він виставлений на продаж на конкурсних засадах, його реальна вартість у межах 40-50 тис. грн. Отримані кошти підуть на погашення заборгованості першої черги.
Ще одне підприємство – Комбінат шкільного харчування. Як відомо, з 1 вересня 2016 року харчування учнів організовано на базі шкільних їдалень – про це було прийнято рішення міської ради, виключивши таким чином посередників, а, значить, і націнку. За словами мера, якість харчування покращилась (калорійність із 30% збільшена до 60%), вартість зменшилась. Діяльність підприємства, на його думку, була більш-менш нормальною, сума заборгованості відповідала сумі напрацьованих активів, тому було прийнято рішення оплатити з міського бюджету заборгованість із зарплати працівникам підприємства в сумі 42 тис. грн. Інша сума заборгованості – за отриманий від постачальників товар. Міська рада планувала сплатити і цей борг, але виникла ще одна заборгованість, сума якої є просто фантастичною для міського бюджету – необхідно сплатити компенсацію пенсії працівника КП в сумі майже 900 тис. грн.
«У зв’язку з цим розпочинається процедура визнання банкрутства комунальних підприємств «КШХ», «Земкадастр» і «Люкс торг» через суд», - зазначив міський голова.
Міська рада зменшила ставку податку на нерухоме майно
27 січня на сесії міської ради прийнято рішення, яке дещо полегшує стан підприємців у зв’язку із запровадженням нового розміру мінімальної зарплати. «Підприємці двічі приходили на оперативні наради у виконкомі і просили знизити ставки податку на нерухоме майно, відмінне від землі, - розповів міський голова. - Прийнявши рішення про зниження ставки, депутати захищали опосередковано й інтереси усіх жовтоводців, оскільки житлова нерухомість є не тільки у підприємців, а й у фізичних осіб».
Порівняно з 2016 роком, ставка податку зменшена більше, ніж удвічі. «Було 0,25% від мінімальної зарплати, що становило 3,45 грн за 1 кв. м,- стало 0,1%. Люди платитимуть навіть не 3,45 грн за 1 кв. м, а 3,20. Так, тут є втрати бюджету, але ми розуміємо й те, що йде навантаження на підприємців, на роботодавців», - сказав В.Абрамов.
Як позначилось підвищення «мінімалки» на реєстрацію підприємницької діяльності в місті
Міський голова повідомив, що станом на листопад 2016 року кількість суб’єктів господарювання в Жовтих Вод, порівняно з 2015 роком, збільшилась приблизно на 300. Але за грудень 2016-го та січень 2017-го кількість ФОП, котрі припинили свою діяльність, перевищує 100.
Продаж землі
Мова йде про продаж землі, на якій розташована нерухомість (будівлі, споруди), що перебуває у приватній власності. В.Абрамов роз’яснив, що згідно з Земельним кодексом власник нерухомості має право користуватись цією земельною ділянкою за договором оренди або за договором користування, або має право придбати у свою власність. Кошти від продажу землі йдуть до бюджету міста.
У 2013 році було продано землі в Жовтих Водах на 48,6 тис. грн; у 2014 – 35,1 тис. грн; у 2015 – 369,4 тис. грн, у 2016 – 934,6 тис. грн.
Планується отримати коштів у 2017 році від продажу землі та майна близько 800 тис. грн.
Наталя Сіра.
|