Напередодні Дня місцевого самоврядування «Жовтоводські вісті» поспілкувались із секретарем Жовтоводської міської ради Володимиром Гончаром. Мова йшла про роботу ради за період із 25.11.2015р. по 25.11.2016р.
Результативність роботи депутата. Електронний документообіг
На початку розмови Володимир Гончар навів деяку статистику стосовно роботи міської ради. Він, зокрема, повідомив, що упродовж звітного періоду проведено: 16 сесій міської ради, на яких прийнято 579 рішень; 10 засідань погоджувальної ради; 146 засідань постійних депутатських комісій.
Явка депутатів становить 82%.
«Якщо говорити про результативність роботи депутата, оцінити його діяльність можуть, перш за все, виборці, - сказав В.Гончар. - А продуктивність депутата полягає і у підготовці запитів за зверненнями мешканців, і в його активності на сесіях, і при його голосуванні «за». Щодо останнього – голосуючи «за», депутат тим самим сприяє вирішенню проблемних питань мешканців міста, покращенню їх життя».
Що стосується несвоєчасно наданих відповідей на запити депутатів, секретар міськради зазначив, що, на жаль, такі випадки є. І це стосується усіх підприємств та організацій Жовтих Вод, які потенційно можуть надавати відповіді на різноманітні звернення. Можливо, це «людський фактор», можливо, не налагоджена система контролю та обліку за зверненнями або що. На думку В.Гончара, якби на всіх комунальних підприємствах та у виконавчому комітеті була електронна система документообігу, яка б здійснювала автоматичний облік і контроль, то проблем із своєчасним наданням відповідей на звернення не було б. «Я написав грантовий проект щодо запровадження у виконавчому комітеті системи електронного документообігу,- повідомив В.Гончар. – Впровадження такої системи може у рази спростити роботу усіх співробітників. Здійснювався б повний контроль за усіма зверненнями, які надходять. При цьому, частина з них одразу була б переведена в електронний вигляд. Те, що потрібно зберігати у паперовому вигляді, - залишилось би. Але це, як правило, не більше 20% вхідної документації. Якщо вдасться отримати грант, електронний документообіг буде введений. На жаль, за власні кошти міський бюджет не може дозволити собі таку систему».
Новий регламент. ProZorro
Володимир Гончар відзначив роботу депутатського корпусу з прийняття рішень, спрямованих на відкритість та прозорість діяльності міської ради.
За його словами, такі рішення є важливими для громади, адже люди мають можливість на власні очі побачити, як відбувається процес прийняття рішень міською радою. «Узяти хоча б новий регламент. Там чітко прописано, що усі засідання міської ради проходять відкрито, на них можуть бути присутніми громадяни міста, вести фото-, аудіо- відеофіксацію. Кожен бажаючий може побувати на засіданнях постійних комісій. Я був співавтором нового регламенту міської ради. При його розробці ми враховували кращі рекомендації Інституту політичних досліджень – громадської організації, яка займається навчанням депутатів різного рівня. Те, що громада міста має вільний доступ до пленарних засідань ради, вважаю вагомим досягненням, оскільки депутатська робота, дійсно, є відкритою».
Наступний крок до відкритості та прозорості – проведення закупівель через систему ProZorro. Жовті Води одними з перших в області запровадили процес закупівель через ProZorro і до серпня п.р. лідирували за кількістю проведених торгів.
Рішення про здійснення закупівель через ProZorro було прийнято ще у грудні 2015 року. Активно проводились семінари-тренінги для керівників установ бюджетної сфери та комунальних підприємств. Це дало позитивний результат. За 2016 рік підприємствами та установами міста проведено 475 закупівель, отримано 2,58 млн грн економії.
Створення Наглядової ради – питання найближчої перспективи
Жовті Води одними з перших в Україні запропонували створення при комунальному підприємстві такого органу як Наглядова рада.
Рішенням міської ради були внесені зміни до статуту КП ВЖРЕО у частині створення Наглядової ради, затверджено Положення про Наглядову раду підприємства. Передбачалось, що громадськість зможе контролювати деякі процеси на підприємстві, принаймні, матиме можливість перевірити складові тарифів.
Однак, керівництво КП вирішило, що Наглядова рада їм не потрібна, звернулись із цим до суду. Рішенням господарського суду Положення про Наглядову раду було скасовано, але зміни до Статуту, які стосувались Наглядової ради, залишено в силі, адже це, за висновками суду, - рішення власника підприємства. «На момент прийняття рішення міською радою про створення при ВЖРЕО Наглядової ради, був проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління об’єктами державної та комунальної власності, а саме до Господарського кодексу та ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні». В червні даний закон було прийнято та рекомендовано місцевим радам у шестимісячний строк із дня набрання чинності цього закону, тобто до кінця року, ухвалити рішення, необхідні для створення в комунальних підприємствах Наглядових рад, - сказав В. Гончар. - Зараз готується рішення міської ради щодо затвердження критеріїв, порядок створення та положення про Наглядову раду відповідно до законодавства. Міська рада співпрацює в цьому питанні з комунальними підприємствами. Уже надійшла пропозиція від ВЖРЕО – проект рішення про Положення про Наглядову раду. До речі, створення такого органу торкнеться не тільки ВЖРЕО. До слова, якби при ВЖРЕО функціонувала Наглядова рада, то, можливо, не було б тієї гострої ситуації, яка на сьогодні склалась стосовно запропонованих підприємством нових тарифів».
Громадський бюджет. Електронні петиції
Володимир Гончар також відзначив прийняття такого важливого рішення як громадський бюджет. Це інновація, є не в усіх містах України, а Жовті Води вже мають досвід щодо цього. Була проведена роз’яснювальна робота відносно того, як пишуться проекти, як складається кошторис, як проходить етап голосування, відбору. «У 2017 році в місті буде власна електронна платформа для реалізації ідей громадян щодо покращення життя в місті, - говорить секретар міськради. - Цю платформу місто планує отримати від ГО «Інститут бюджету і соціально-економічних досліджень», ми виграли конкурс серед 14-ти міст. І я вважаю, що сума – 0,5% від доходної частини бюджету міста, а це близько 500 тис. грн – досить непогана. Ми вже маємо 6 проектів-переможців. Зараз розпорядники бюджетних коштів готують бюджетні запити. І, оскільки депутати приймали рішення про реалізацію проектів громадян за рахунок коштів бюджету участі, то й повинні проголосувати за фінансування зазначених проектів у 2017 році. Тоді люди побачать, що усе це працює, що можна брати участь, писати проекти. Я сподіваюсь, що нам вдасться збільшити суму до 1%».
Ще один аспект, котрий стосується відкритості і прозорості влади, - це електронні петиції. За словами В.Гончара, люди користуються, можливо, ще не так активно такою можливістю звернутись до влади. Наразі 20 електронних петицій було подано, 5 із них розглянуто, є відповіді. Усі інші перебувають або на стадії збору голосів, або вони ще не набрали 100 голосів. Але, якщо петиції навіть не наберуть потрібної кількості голосів, вони будуть розглянуті. Єдине - відповіді на них не будуть оприлюднені на сайті.
Секретар міської ради також привернув увагу до роботи офіційного сайту Жовтоводської міської ради. У 2107 році планується модернізувати його роботу, покращити дизайн, розширити функціонал. Окрім цього, є можливість запровадити систему обліку доступу до публічної інформації, яка здійснюватиме контроль за оприлюдненням матеріалів, що повинні бути розміщені на сайті, включаючи дотримання термінів тощо. Матеріали будуть розміщуватися автоматично. Тим самим планується спростити процес розміщення документів, виключити «людський фактор».
Довідка
Центром надання адміністративних послуг, що діє при виконкомі міськради, надаються 54 послуги через портал державних послуг IGov; за звітний період через портал подано239 послуг; ЦНАП надано 128 платних послуг (17920 грн надійшло додатково до місцевого бюджету станом на 26.10.2016); 111 надано безоплатних послуг.
Наталя Сіра.
|