Уже не вперше за роки існування незалежної України у вересні ми відзначаємо День Дошкілля. І хоча це свято досить молоде, та вже встигло стати народним. Мабуть, тому, що всі ми родом із Країни дитинства. І так важливо, щоб дитинство кожного малюка було світлим, радісним, творчим.
Ідея цього свята – звернути увагу суспільства на цінність дошкільного виховання, проблеми та здобутки дошкільних навчальних закладів і дошкільного дитинства в цілому.
Це свято – особливе. Для людей, які прийшли в освіту не випадково, а за покликом душі, це свято важливіше за власний день народження. Вважаю вихователів надзвичайно талановитими людьми. Адже наша професія поєднує в собі так багато: ніжність та турботу матері, допитливість дослідника світу, таланти актора і художника, поета та майстра на всі руки. Саме вихователі закладають основи людяності, готують вихованців до життя, яке сьогодні так швидко змінюється. Ця професія вимагає від людини глибокої самовіддачі, величезного терпіння та безмежної любові до своєї справи.
Щоранку в нашому місті гостинно відчиняють свої двері 12 дошкільних навчальних закладів (ДНЗ) та 2 навчально-виховних комплекси (НВК), в яких працюють 94 групи для 1883 маленьких жовтоводців. Дитячі садочки відвідують 93% дитячого населення міста віком від 1,5 до 5 років, 100% - дітей п’ятирічного віку.
За структурою ДНЗ поділяються наступним чином:
- 1 ДНЗ санаторного типу (№15 НВК «Дивосвіт» для частохворіючих дітей);
- 1 ДНЗ компенсуючого типу спеціального призначення (№28 для дітей з вадами мовлення, порушенням психологічного розвитку);
- 7 ДНЗ комбінованого типу (№№ 4, 18, 30, 32, 33, 34, 35);
- 4 ДНЗ загального типу (№№ 12, 21, 24, 29);
- 1 різновікова група в складі НВК «Родина».
До послуг дітей та батьків створено розгалужену систему спеціальних груп, яка в повній мірі задовольняє потреби дитячого населення міста. Зокрема, в дошкільних навчальних закладах міста працюють: 10 логопедичних груп; 4 групи для дітей з ППР; 2 групи для дітей, з порушенням зору; 2 групи для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату; 1 група для дітей з порушення інтелекту; 5 санаторних груп, у тому числі 3 групи для тубінфікованих дітей, 1 - для частохворіючих та 1 група для дітей із захворюваннями на анемію.
Загалом, у спеціальних групах виховуються та проходять комплекс лікувально-реабілітаційних заходів, повністю або частково відновлюють порушення в розумовому або фізичному розвитку 338 дітей, що становить 18% від загальної кількості дітлахів, що виховуються в дошкільних навчальних закладах міста.
Задоволена потреба батьків у групах цілодобового перебування: в ДНЗ №18 - 2 групи, ДНЗ №15 - 1 група.
Спільними зусиллями колективу ДНЗ №34, громадських активістів, волонтерів, депутатського корпусу було придбано галогенератор для відновлення роботи спелеокамери на базі ДНЗ№34, завдяки чому діти дошкільного віку мають можливість безкоштовно пройти оздоровлення та реабілітацію за допомогою сеансів спелеотерапії.
У літній період діти старшого дошкільного віку мають можливість оздоровитися та відпочити в дачній групі ДНЗ №12, що знаходиться за межами міста на території ДП «Агроцех «Жовторічанський».
Працівники дошкільних навчальних закладів, батьки, волонтери доклали чимало творчості, фантазії для створення ландшафтного дизайну територій дитячих садків і, як результат, кожна дитяча установа – неповторна, казкова.
Дошкілля нашого міста має потужний кадровий потенціал. Із 266 педагогічних працівників 101 має повну вищу освіту, 17 - вищу кваліфікаційну категорію, 33- І кваліфікаційну категорію, 31 - ІІ кваліфікаційну категорію, 57 мають педагогічні звання «вихователь-методист», «старший вихователь».
Суспільна вага праці вихователя визначається нагородами різних рівнів. У педагогічному колективі жовтоводського дошкілля 7 педпрацівників мають звання «Відмінник освіти України», 2 педагоги нагороджені нагрудним знаком «Софія Русова», 17 нагороджені міською педагогічною премією імені Мотрі Рябикіної, Почесними грамотами Міністерства освіти і науки України нагороджені 14 педагогів.
Працівники дошкілля згуртовані, докладають чимало зусиль, щоб зробити свої заклади сучасними, комфортними та привабливими для громади міста. Їм притаманна здорова конкуренція, і це є рушійною силою в досягненні успіхів, підвищенні якості освітніх послуг, створенні позитивного іміджу кожного дошкільного закладу.
Минулий навчальний рік для педагогів-дошкільників був насиченим цікавими подіями, конкурсами професійної майстерності та дитячої творчості. Так, діти старшого дошкільного віку брали участь у обласному конкурсі «Веселі старти» з елементами футболу, за підсумками якого чотири команди-переможниці міського рівня ДНЗ №№4, 30, 21, 29 представляли дошкілля міста у ХХХІ Всеукраїнському легкоатлетичному пробігу. Проведено міський фестиваль дитячої музичної творчості "Співанкова райдуга дитинства-2016". Дитячі колективи ДНЗ №№15, 21, 28 брали участь у міському святковому концерті до Дня захисту дітей у рамках проведення інтерактивної гри для дітей «Супердіти». На рівні ДНЗ відбувся огляд-конкурс «Найкращий батьківський куточок в приймальній кімнаті». Музичний керівник ДНЗ №29 Писарчук І.С. представляла місто у обласному конкурсі «Кращий музичний керівник – 2016». А на минулому тижні в усіх дитячих садочках відбулися Дні відкритих дверей, які відвідали батьки вихованців, громадські активісти, депутати, волонтери та всі бажаючі представники громади.
Бути вихователем – високе покликання і глибока повага. Від професіоналізму, терпіння і мудрості кожного працівника дошкільного закладу, уваги до унікального і своєрідного внутрішнього світу дитини залежить те найдорожче, що в нас є, – наше життя, наше майбутнє і надія.
День дошкілля – це прекрасна нагода сказати добрі слова та щирі побажання на адресу тих, хто віддає свою любов і серце малюкам, розвиває в них найкращі риси, виховує і навчає життєвої мудрості. Це свято єднає дітей і дорослих, педагогів і батьків, усіх людей причетних до дошкільного дитинства. Це ще одна можливість педагогам, батькам і дітям спільними зусиллями подарувати одне одному радість, створити веселе свято насичене барвами, музикою та сміхом.
Т.А.Гусак,
методист відділу освіти.
|