Гімназія - заклад із поглибленим
вивченням іноземних мов, і більшість учнів 5-6 класів упевнені, що їм потрібні
лише знання мов та історії. Та ближче до 11 класу, обираючи майбутню професію,
учень розуміє, що на ринку праці нині цінується професія технічна, але з
вільним володінням іноземною мовою.
Підтвердження цьому – вибір предметів для зовнішнього тестування. У 2010 році математику складало 70% випускників гімназії – результатами
поступилися тільки ліцею, його фізико-математичному класові.
Робота вчителя математики в гуманітарній гімназії надзвичайно складна:
потрібно враховувати, що діти багато зусиль витрачають на вивчення української та
іноземної мови, історії, і на об’ємне домашнє завдання з математики просто не
матимуть сил і часу. Тому вчителі математики планують урок так, щоб матеріал
був добре засвоєний усіма учнями вже на уроці, проводять щоденні ранкові
консультації з домашнього завдання. У гімназії добре організована і позакласна
математична освіта: працює фізико-математична школа при Дніпропетровському
національному університеті, в якій можна навчатися з 8-го по 10-й клас; в 11-му
класі діти мають можливість безкоштовно відвідувати уроки з підготовки до
зовнішнього незалежного тестування з математики.
Учні гімназії мають достатні знання, щоб змагатися на олімпіадах з математики
(у 2010-2011 н. р. посіли чотири призових місця на міській олімпіаді з
математики). Відомий багатьом міжнародний конкурс «Кенгуру» приваблює учнів 5-9
класів, щороку маємо призерів із високим і відмінним результатом. У січні 2011
року вперше учениця гімназії Вікторія Поночовна брала участь в очному турі
Інтернет-олімпіади з математики, яка проводилася в Одесі. Ці результати для нас
лише щорічне підтвердження, що математика викладається в гімназії на високому
рівні. Ось думка з цього приводу учениці 11-А класу, Королеви наук гімназії,
Валентини Жукоцької:
- Батьки дітей 9-10-річного віку замислюються про те, де навчатися їхнім
дітям: може, продовжити здобувати знання у школі? Чи все ж вибрати ліцей чи
математичний клас школи, бо там математики більше – не те, що в гімназії? Та
якщо вже ставиться друге запитання, то впевнено говорю: гімназія краща! Тут
математики досить, щоб брати участь в Інтернет-олімпіадах, складати екзамени на
«12», а що ж до зовнішнього тестування – то і тут у гімназії є результати, вищі
195 балів (із 200). На уроках діти розв’язують багато задач, більшість із яких
орієнтована на випускні іспити, особливо в 11-х класах; учням надається
можливість проходити тестування в Інтернеті, вчителі знаходять нестандартні
задачі, розв’язання яких розвиває інтерес до математики. Чим іще відрізняється
гімназія від інших закладів освіти? Відповідь геніально проста: у гімназії ви
також будете знати на високому рівні українську, англійську, французьку чи
іспанську, російську мови, вітчизняну та світову літературу, історію,
географію, біологію. І хто ж не погодиться, що в доповненні з математикою це ті
знання, які допоможуть знайти себе у цьому шаленому світі та успішно вступити
до вузу.
А ось думка
колишньої гімназистки, а нині студентки факультету кібернетики Київського
національного університету ім. Т.Шевченка Катерини Спалило (до речі, Катерина
закінчила заочну фізико-математичну школу при Московському фізико-технічному
інституті (а це 4 роки навчання):
- Гімназія виховує в дитині не лише прагнення до знань, не лише навчає
іноземним мовам – вона вчить самостійно, оригінально мислити, висловлювати свою
думку. Таке навчання допомогло мені здобути ІІІ місце на обласних олімпіадах з
української та англійської мов, ІІ місце в обласному конкурсі з WEB-дизайну.
Переконана: важливим є також і те, що дитина в гімназії має шанс проявити себе
саме у своєму секторі успіху, проявити свій талант. І допомагає в цьому злагоджена
робота ради лідерів дитячої організації «Victory», діяльність клубу
«Компаньйон».
Сьогодні актуальні слова Й.В.Гете: «Недостатньо знати – необхідне
застосування, недостатньо хотіти – треба й діяти». Отже, якщо учень хоче мати гарні знання з математики і вміє наполегливо
працювати, він отримає в гімназії блискучу класичну освіту. А в гімназії математична
освіта органічно й успішно поєднується з гуманітарною.
О.С.Спалило, Н.С.Сліпкань,
гімназія ім. Лесі Українки.
|