Жовтоводською місцевою прокуратурою приділяється значна увага організації роботи з розгляду і вирішення звернень громадян, їх особистому прийому з метою зміцнення законності та додержання прав і свобод та законних інтересів громадян.
Упродовж 2015 року Жовтоводській місцевій прокуратурі вдалося досягти зменшення надходження звернень громадян порівняно з 2014 роком (926 проти 1147) завдяки вжиттю заходів для удосконалення роботи на даному напрямку. У той же час, збільшилась кількість звернень, направлених за належністю до інших відомств для вирішення (292 проти 283). Останнє пояснюється тим, що згідно з новим Законом України «Про прокуратуру» скасовано функцію прокуратури з нагляду за додержанням і застосуванням законів, у зв’язку з чим прокуратура не займається питаннями перевірок організацій, підприємств, установ щодо дотримання ними бюджетного, земельного, екологічного, транспортного законодавств.
Протягом минулого року найчастіше громадяни звертались до місцевої прокуратури з питань досудового розслідування – скаржились на дії і рішення слідчих МВС, із питань представництва інтересів громадян та держави в суді.
За результатами розгляду звернень громадян протягом 2015 року відкрито 3 кримінальні провадження, подано 27 заяв про відкриття судового наказу щодо заборгованості з виплати заробітної плати громадянам та 2 позови направлено до судів Дніпропетровської області, 2 особи притягнуто до відповідальності.
На сьогоднішній час до компетенції прокуратури відноситься розгляд звернень громадян певної категорії, а саме: з питань законності вироків та інших судових рішень у кримінальних провадженнях; з питань досудового розслідування (скарги на дії і рішення слідчих МВС); з питань представництва інтересів громадян та держави в суді; з питань нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян.
Окрім цього, протягом 2015 року наявні випадки повернення звернень громадянам, це пов’язано з тим, що не всі громадяни при оформлені своїх звернень дотримувались вимог ст. 5 Закону України «Про звернення громадян», згідно з якою у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
Хочу звернути увагу всіх мешканців м. Жовті Води, що відповідно до змін та доповнення до ст. 5 Закону України "Про звернення громадян» запроваджено можливість подання усних звернень через телефон «гарячої лінії» та надіслання звернень з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронні звернення). У зв’язку з цим свої усні звернення громадяни можуть подавати до Жовтоводської місцевої прокуратури на телефон «гарячої лінії»: (05652) 5-61-71 та надсилати на електронну адресу: zhovti_vody@prokuratura.dp.ua.
Ю.А.Нальота,
прокурор Жовтоводської місцевої прокуратури.
|