
Процес реформування житлово-комунального господарства міста офіційно стартував після прийняття відповідного рішення депутатами Жовтоводської міської ради на другому пленарному засіданні від 4 березня. Текст рішення друкується в цьому номері «ЖВ». До уваги ж читачів газети пропонується інтерв’ю з директором КП ВЖРЕО Олегом Кудрявцевим. Адже саме це комунальне підприємство та надання послуг, що ним надаються, підлягають реформуванню.
- Олегу Федоровичу, поясніть, будь ласка, як Ви бачите реалізацію пункту рішення міськради щодо проведення оптимізації кількості працівників у відповідності до функціональних завдань, кількості та періодичності послуг, що будуть замовлені споживачами міста та встановлені виконавчим комітетом.
- Так, я бачу, яким чином це буде здійснюватись. За час від прийняття попередніх тарифів на підприємстві залишилось 47% чисельності. Для того, щоб реально забезпечити надання якісних послуг мешканцям, робочих ніхто скорочувати не буде. Навпаки, ми набиратимемо робітників для виконання замовлених споживачами робіт і послуг. Зросте навантаження на ІТР, які займатимуться побудинковим обліком плати споживачів за житлово-комунальні послуги.
Окрім цього, нині багато питань стосовно функціонування ЖЕКів. Скільки їх повинно бути, яку роботу виконувати. Найближчим часом ми проведемо побудинкові опитування. Хочемо, щоб люди висловили свою думку щодо того, залишати їх ЖЕК чи ні; чи не проти вони звертатись до іншого ЖЕКу в разі закриття свого?
Тому що, перш за все, ми повинні прислухатись до думки громадян, котрі отримують комунальні послуги.
- А якщо мешканці захочуть, щоб усі ЖЕКи залишились, як тоді у плані «оптимізації»?
- Оптимізація може бути. Вона полягатиме в наступному: буде укрупнено частину робіт, частина ІТР, можливо, перейдуть на іншу роботу. Ті, хто не захочуть, чому й дається три місяці, будуть попереджені про звільнення.
- Наскільки реально запровадити електронну систему побудинкового обліку?
- На підприємстві розпочата робота з визначення того програмного продукту, який ми можемо запровадити у себе. Приміром, є програмний продукт, що працює в Кривому Розі. Він коштує понад 100 тис. грн, є й більш дешеві пропозиції.
- Електронна система працюватиме в кожному ЖЕКу чи в управлінні ВЖРЕО? Чи є на підприємстві для цього комп’ютери?
- Система працюватиме і в ЖЕКах, і в управлінні. Потрібно повністю оновити комп’ютерний парк, оскільки машини у нас «допотопні». Це також немалі гроші. Але я сподіваюсь, що після того, як ми подамо бюджетний запит, міська рада допоможе вирішити питання придбання програмного забезпечення і комп’ютеризації. Адже депутати самі прийняли таке рішення. А електронна система працюватиме в кожному ЖЕКу, тому що по кожному будинку нам потрібно облікувати, скільки людей працювали з виконання замовлених робіт, які матеріали використовувались, їх вартість на складі тощо. Це потрібно, щоб споживачі могли побачити повний розрахунок вартості виконаних робіт за їх кошти. Електронним обліком займатиметься бухгалтер.
- У ЖЕКах не будуть скорочувати паспортистів?
- Подивимось, що скажуть люди відносно об’єднання ЖЕКів. У разі об’єднання залишиться один начальник ЖЕКу і один паспортист. Загалом, звучали пропозиції створити окремі служби двірників, слюсарів тощо. У кожну таку службу потрібна посада майстра. На мій погляд, економія тут невелика, не кажучи вже про те, що кожен слюсар достеменно знає трубне господарство на території обслуговування конкретного ЖЕКу. Окрім того, ЖЕКи є інформаційними пунктами цивільної оборони.
У нас є можливості покращити роботу з населенням. Зокрема, при прийнятті виконкомом нових тарифів, перейти на 869-ту Постанову КМУ, яка передбачає побудинковий облік доходів і витрат, щоб люди мали змогу побачити, за що вони платять, проаналізувати, скільки коштів іде на виконання тих чи інших робіт.
Можливо, будуть встановлюватись тарифи на виконання окремих послуг, що передбачено зазначеним рішенням. Наразі у нас діє тільки перелік обов’язкових послуг. Але є будинки, особливо у старій частині міста, де мешкають одні пенсіонери, котрі отримують субсидію. У такому разі для цих людей чим більше послуг, тим вигідніше. Оскільки у них обов’язковий платіж не змінюється, а дотація йде з бюджету. Тобто держава оплачує людям додаткові послуги. Приміром, мешканці можуть замовити послугу з прибирання під’їзду, якщо їм важко прибирати самотужки. ВЖРЕО через управління ЖКГ треба вийти на виконком, затвердити вартість цієї послуги і після цього надавати її.
- Якщо мешканці захочуть, приміром, відремонтувати покрівлю будинку. Ці роботи, зрозуміло, коштують дорого. Як на це назбирати гроші?
- Чому ми й прагнемо перейти на 869-ту Постанову КМУ. Вона дозволяє вирішувати це питання методом накопичення коштів. Приміром, така ситуація. Житель останнього поверху не хоче чекати три роки, поки накопичаться кошти на ремонт усієї покрівлі. Він може заплатити за ремонт даху над своєю квартирою, а ці кошти потім будуть враховані йому як квартплата. Тобто, якийсь час він за квартиру платити не буде, поки не відшкодує вкладені кошти на ремонт покрівлі.
- Щодо питання взаємодії ВЖРЕО з будинковими комітетами. На сьогодні в місті їх два і ще два планується створити. На минулій сесії звучали заклики до населення активно брати участь у створенні будинкових комітетів, щоб контролювати надання послуг.
- Це, дійсно, так, адже будинковий комітет – дуже потрібна справа. Та й нам було б легше працювати. Голова будинкового комітету знає побажання мешканців і приходить із цими пропозиціями до ВЖРЕО. Водночас, лунали заклики, щоб саме ВЖРЕО зайнялось питанням створення домкомів. Я на це можу відповісти так: наступним етапом будуть звинувачення ВЖРЕО в тому, що ми «поставили» своїх людей і вони підпишуть будь-який акт тощо. Тож будинковий комітет нехай обирають самі мешканці, щоб ніхто не засумнівався в контролі.
- У рішенні міськради також йдеться про те, що акти виконаних робіт повинні підписувати також і конкретно квартиронаймачі.
- Чому власники квартир? Тому що, якщо серед ночі вони викличуть аварійну службу, приміром, то голову домкому ніхто будити не буде для підписання акта.
- Оці акти виконаних робіт, це ж також витрати на бланки. За чиї кошти?
- Кошти на це будуть передбачені в квартплаті, а з кожного будинку списуватимуться усі накладні витрати.
- Тарифи на послуги ВЖРЕО, котрі бурхливо обговорюються в місті, будуть прийняті?
- Думаю, що так. Обговорювали ми їх багато і в різних форматах. Якщо люди бачитимуть, як саме витрачаються кошти, сплачені ними за послуги ВЖРЕО, вони зможуть регулювати надання цих послуг. Приміром, якісь із них обмежити.
- Наприклад, дератизацію можна не проводити?
- Санітарну обробку проводити треба. Добре ж, коли в будинку немає щурів. Та й ми без обробки підвалів не можемо допускати своїх людей до роботи у підвалах. А вони, буває, проводять там по декілька годин. Усім відомо, що щурі є рознощиками небезпечних хвороб.
- Як можна вирішити питання щодо розміру земельної ділянки навколо будинків? Це ж теж відбивається на величині тарифу.
- На кожен будинок є паспорт БТІ. Це ще радянські паспорти. Якщо в бюджеті міста знайдуться гроші для проведення повної інвентаризації, то питання можна вирішити. Але це дуже дорого. Якщо обирати: відремонтувати покрівлі чи зробити інвентаризацію земельних ділянок, я б обрав ремонт дахів.
- Щодо виконання пункту рішення про визначення організації з обслуговування ліфтового господарства.
- Наразі ми готуємо тендерну документацію про участь у конкурсі з обслуговування ліфтів міста Жовті Води. Своїми вимогами ми не дозволимо зайти в місто тим, хто не буде слідкувати за станом ліфтового господарства. Ми перш за все повинні дбати про безпеку людей. Обслуговувати ліфти повинна обов’язково спеціалізована організація, з навченим персоналом, котрий має досвід поводження з пасажирськими ліфтами. Потрібно витримати певний термін безаварійної роботи.
- А зараз ліфти обслуговуються?
- Так, підприємством «Кривбасліфт». У нас немає диспетчеризації ліфтів. Це, коли з одного пульту будь-який ліфт можна зупинити або запустити. «Кривбасліфт» утримує досить багато людей для того, щоб вранці увімкнути, а увечері вимкнути ліфт, і, якщо треба, визволити мешканців, котрі застрягли в ліфті.
- А диспетчеризацію дорого зробити?
- Два мільйони гривень.
- Олегу Федоровичу, попри критику мешканців, все ж таки не можна не відзначити, що ваш колектив намагається утримувати місто в чистості, проводити ремонтні роботи за умов значної заборгованості бюджету за виконані роботи.
- Заборгованість бюджету міста згідно з актами виконаних робіт становить 2,7 млн грн, з яких кредиторки – понад 800 тис. грн, оплата робіт за січень-лютий 2015 р. – 500 тис. грн. Сума в 1,6 млн грн, підтверджена актами виконаних робіт, навряд чи буде погашена, оскільки кошти на ці роботи не були закладені в бюджеті, хоч підприємством і виконані.
Наш колектив – дуже хороший і злагоджений, працездатний, не боїться труднощів. І, як засвідчили останні події, - дружний. Вміє відстоювати свої права на чолі з профспілкою. Праця нашого, втім, як і інших комунальних підприємств, зазвичай, залишається непомітною. Ніхто ж із нас не дякує кожного ранку Водоканалу за те, що він «підняв» воду, виконав хлорування, доставив до зрізу будинку; не дякує ВЖРЕО за те, що труби цілі й вода біжить з крану і т.д. Коли люди живуть комфортно, коли вони не помічають нашу роботу, значить, вона виконана на відмінно. І ось ця непомітна робота є дуже важливою для усієї громади.
Наталя Сіра.
|