30 жовтня -
13 річниця створення державних податкових адміністрацій.
Напередодні
професійного свята податківців начальник Жовтоводської об’єднаної податкової
інспекції Людмила Савельєва розповіла
«Жовтоводським вістям» про головні пріоритети у роботі органів державної
податкової служби.
Партнерські відносини
Чи найважливішим надбанням у нинішній діяльності ДПС України є налагодження
партнерських відносин з платниками податків, чітке дотримання принципу
„податкова для платників”. Красномовне свідчення цього – підготовка проекту
Податкового кодексу, до розробки якого було залучено широку громадськість.
Жовтоводська ОДПІ докладає значних зусиль, аби відносини „бізнес – влада”
стали довірливими. Втім зазначу, що не все залежить від податківців. Дуже
важливо, щоб бізнес також йшов нам назустріч. ДПА України, зі свого боку,
запровадила електронну систему подання звітності з ПДВ, це дає можливість майже
автоматично відшкодовувати ПДВ, скорочувати час, відведений на це, завдяки
цьому скорочується кількість перевірок. Підприємці оцінили наші починання, і
сьогодні понад 65% платників подають декларацію з ПДВ саме в електронному
вигляді.
Податкова запровадила також унікальний проект – контакт-центр, де за
телефоном платники податків можуть отримати відповіді на будь-які запитання
щодо оподаткування.
Сьогодні в податковій службі працює злагоджена команда, яка може виконати
всі завдання, заважає хіба що недосконалість законодавства. Наразі понад тисяча
правових актів регулює як діяльність податкової служби, так і взагалі податкову
систему. При цьому більшість із них суперечить один одному. Сподіваємось, що з
ухваленням Податкового кодексу наша робота полегшиться, оскільки на сьогодні є
багато прогалин, з якими ми просто не в змозі впоратися власними силами.
Упевнена, що спільними зусиллями ми зможемо підняти рівень роботи
Жовтоводської ОДПІ на вищий щабель.
Платники: великі й не дуже
За підсумками діяльності Жовтоводської ОДПІ у січні – вересні, на обліку
перебуває 2 юридичні особи – великі платники податків, це лише 0,3% від
загальної кількості суб’єктів господарювання. Але надходження до бюджетів усіх
рівнів від цієї категорії платників за січень – вересень цього року складають
понад 85,1 млн.грн., із них від ДП „СхідГЗК” надійшло 82,3 млн.грн., що складає
63,5% від загальних надходжень усіх підприємств міста, це також вдвічі
перевищує обсяги сплати податків цього підприємства у відповідному періоді
минулого року. Незважаючи на суворі часи світової кризи сплата податків також удвічі
зросла від УкрНДПРІ промислової технології та ТОВ “Еко”, в 10,8 разів - від КП
„Жовтоводськтепломережа”, в 3 рази - від ТОВ „Транс-Трейд”, в 1,3 рази - від
СМСЧ-9, в 1,2 рази - від відділу освіти та ВЖРЕО, які за відповідними
критеріями не відносяться до категорії великих платників, але для нашого міста
займають досить вагоме місце в категорії платників податків.
Вважаю, що такі позитивні зрушення насамперед сталися завдяки якісно новому
рівню відносин між податковою службою та великими платниками податків. Нам
вдалося налагодити контакт із бізнесом, підприємства почали відходити від схем
мінімізації, тому й податкова віддача зросла з 0,24 до 0,29% з податку на
прибуток та з 5,9 до 6,9% з ПДВ. Ми будемо докладати усіх зусиль, щоб вони і
надалі були партнерськими.
Контрольно-перевірочна робота
У нашій роботі з’явилося чимало позитивних моментів. Один із них –
можливість проведення якісного доперевірочного аналізу. Тому перевірки
„загрожують” лише так званим ризиковим платникам. Кожен громадянин знає: якщо
сумлінно сплачувати податки, претензій з боку органів податкової служби не
виникатиме. Однак і проблем вистачає. Так податківці, які займаються
контрольно-перевірочною роботою, відчувають на собі, що податкове законодавство
нині залишається недосконалим: інспекторів-податківців обмежено в правах, мало
часу відводиться на процедуру проведення перевірок. Натомість багато прав мають
самі платники податків. Зокрема, навіть стовідсотково гарантовані донараховані суми
оскаржуються впродовж досить тривалих термінів, що призводить до несвоєчасної
сплати таких сум до бюджетів. Це не приносить користі державі та не сприяє
поліпшенню її іміджу.
Боротьба з корупцією
Триває боротьба з корупціонерами всередині податкової служби, які порушують
етику держаного службовця. Ми впритул підійшли до того, щоб максимально
обмежити втручання працівників податкової служби у діяльність платників
податків. Як приклад безконтактної роботи податківця з платником податків - це
прийом звітності в електронному вигляді, про що я уже говорила.
Імідж податківця
Імідж податківця в суспільстві – чи не найбільш пріоритетний напрям
діяльності відомства, що має стратегічну мету. А імідж складається з
гармонійного поєднання багатьох чинників: починаючи з того, наскільки чемно
представник держави спілкується з платниками податків, і закінчуючи його
соціальним статусом – розміром заробітної плати, доступом до якісного медичного
обслуговування, комфортного відпочинку тощо.
Бюджетне фінансування податкової служби досить потужне, але говорити про
цілковите задоволення обсягом коштів на фінансування діяльності ОДПІ із
державної скарбниці поки що передчасно. Однією із нагальних проблем, з якою
стикаються наші податківці при виконанні посадових обов’язків, - брак
службового приміщення у відділення, яке обслуговує П’ятихатських платників
податків, відсутність фінансування на утримання службового приміщення у м.Жовті
Води, недостатність коштів на преміювання працівників, адже складна напружена
робота не в останню чергу залежить від створення роботодавцем комфортних умов
праці від можливості належним чином стимулювати ефективну працю
податківця.
Зв’язки із ЗМІ
Останнім часом також особлива увага приділяється співпраці між ОДПІ та ЗМІ,
які є нашими стратегічними партнерами відносно висвітлення правдивої,
актуальної інформації на податкову тематику. А щорічний всеукраїнський конкурс
„Податки очима дітей”, поза сумнівом сприяє належному вихованню податкової
культури серед майбутніх платників податків.
Щиро вітаю усіх колег з професійним
святом! Зичу кожному податківцю стабільності в його наполегливій роботі та в
особистому житті. Упевнена, що держава гідно оцінюватиме діяльність
професіоналів і створюватиме належні умови для їх праці, щоб вони відчували
моральне задоволення від роботи і пишалася тим, що служать народові. Адже
державна служба – це почесна місія, спрямована на благо людей.
|