Начальник відділення ДАІ Жовтоводського МВ УМВС Олександр РЯБОВОЛ розповів «ЖВ» і міському радіо про підсумки 2013 року щодо кількості дорожньо-транспортних пригод, дотримання жовтоводцями правил дорожнього руху, а також про нове в законодавстві, що зацікавить водіїв.
Олександр Рябовол повідомив, що упродовж 2013 року сталося 10 ДТП із постраждалими: дві особи загинуло, 12 - травмовано. У порівнянні з 2012 роком – на одну ДТП більше, на одного загиблого менше та на 5 постраждалих більше.
Окрім цього, сталося 33 ДТП, унаслідок яких люди не постраждали, але транспортні засоби отримали механічні пошкодження. Це на 17 пригод менше, ніж у 2012 році.
Основні причини ДТП у 2013 році: зіткнення – 50%, падіння з мопеда (мотоцикла) – 30%, наїзд на пішохода – 20%, наїзд на велосипедиста – 10%.
За часом скоєння: 40% ДТП із постраждалими в нашому місті припадає на період із 16.00 до 20.00; 30% - з 12.00 до 16.00; із 8.00 до 12.00 – 2%. У нічний час: із 24.00 до 04.00 – 1%.
Найбільш небезпечними днями щодо скоєння ДТП є понеділок, вівторок, четвер та субота. Аварійно небезпечними залишаються: вул. Петровського (30% ДТП, у 2012р. – 11%), вул. Заводська (20% ДТП, у 2012р. – 11%).
Уже з початку 2014 року в Жовтих Водах скоєно 3 ДТП: у двох випадках пошкоджено транспортні засоби, в одному – водій скутера, перебуваючи в стані алкогольного сп’яніння, не помітив припаркований біля правого краю проїзної частини автомобіль, та скоїв наїзд на нього. Унаслідок наїзду водій скутера отримав тілесні ушкодження та був госпіталізований до СМСЧ-9.
Про пішоходів, велосипедистів і водіїв мототранспорту Олександр Рябовол, розповідаючи про дорожньо-транспортні пригоди, звернув увагу на те, що частини їх могло б і не бути, якби всі учасники дорожнього руху поважали один одного. Зокрема, у місті реєструються непоодинокі випадки, коли велосипедисти нехтують правилами дорожнього руху, особистою безпекою. Особливого загострення ця проблема набуває темної пори доби. Велосипедисти не визначають себе, транспортний засіб (далі –ТЗ) не обладнують світлоповертальними елементами. Тож водієві автомобіля дуже важко помітити велосипедиста на дорозі, коли стемніло.
Окреме питання – керування мопедами, мотоциклами. О.Рябовол зазначив, що всі мототранспортні засоби повинні бути зареєстровані. Під час руху водії цих ТЗ повинні бути у застебнутих мотошоломах, мати при собі посвідчення водія певної категорії та реєстраційні документи на свій ТЗ. «Минулого року досить велика робота була проведена з водіями мототранспортних засобів, багато осіб притягнуто до адміністративної відповідальності за порушення. Ця категорія водіїв є найбільш аварійно небезпечною», - повідомив начальник відділення ДАІ.
Окремо він звернувся до пішоходів. Наїзди на пішоходів сталися в місцях, де не передбачений вихід на проїзну частину. Тож, дбаючи про свою безпеку, слід переходити вулицю у встановленому місці. Якщо відсутній пішохідний перехід або місце, де можливо перейти проїзну частину, пішохід повинен надати перевагу в русі транспортному засобу. Правилами дорожнього руху забороняється раптово вибігати на проїзну частину, в тому числі на пішохідний перехід, оскільки автомобіль не може зупинитися миттєво.
«Неодноразово було помічено, коли, перебуваючи на пішохідному переході, люди вітаються, затримуються на краю переходу, розмовляють. Це не дає можливості водієві правильно оцінювати ситуацію, адже, в яку секунду хто з них продовжить рух і в якому напрямку, визначити неможливо. Так, водій повинен зменшити швидкість, а в разі необхідності й повністю зупинити ТЗ. Але це не відбудеться миттєво», - підкреслив О.Рябовол.
Він також зазначив, що з пішохідними переходами в нашому місті склалася досить складна ситуація. В минулому році було нанесено розмітку лише п’яти переходів. Є надія, що в 2014 році вона буде нанесена в повному обсязі. Фінансування цих заходів відбувається з міського бюджету.
Водії, не вживайте за кермом! 19 листопада 2013 року прийнято Закон України №693 про Внесення змін до статті 130 Кодексу України «Про адміністративні правопорушення» щодо посилення відповідальності за керування ТЗ у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння, який набрав чинності 14 грудня 2013 року.
Стаття 130. Керування ТЗ особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції.
Відповідно до внесених змін, якщо водій скоює порушення за цією статтею перший раз протягом року, на нього накладається штраф. Сума штрафу збільшена. На сьогодні вона складає 5950 грн. До набрання чинності цього Закону максимальна сума штрафу за факт керування у стані сп’яніння складала 3400 грн. Окрім того, цим Законом виключено з переліку покарань громадські роботи. Таким чином, на даний час у разі, якщо буде доведена вина водія, судом приймається рішення щодо штрафу в розмірі від 200 до 350 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, позбавлення права керування ТЗ на строк від одного до двох років, адміністративний арешт на строк від 7 до 10 діб. Повторне протягом року вчинення порушення ст.130 тягне за собою для водіїв позбавлення права керування ТЗ на строк від двох до трьох років з оплатним вилученням ТЗ чи без такого. Адміністративний арешт на строк від 10 до 15 діб з оплатним вилученням ТЗ чи без такого. Якщо вказані порушення вчинені більше двох разів упродовж року, то такі дії тягнуть за собою для водіїв позбавлення права на керування ТЗ на строк до 10 років. М.БОГДАНОВА.
|