На черговій сесії Жовтоводської міської ради, яка відбулася 27 серпня, була
обговорена низка важливих питань, серед яких – звіт про виконання бюджету міста
за І півріччя 2009 року.
Бюджет міста із власних та закріплених доходів загального та спеціального
фондів виконано на 94,7% до плану
Бюджет міста із власних надходжень загального фонду виконано на 95,4 % до
плану на звітний період. При уточненому плані 21878,8 тис.грн. надходження
склали 20868,6 тис.грн.
В.о. начальника фінуправління Світлана Крищук, яка доповідала на сесії із
зазначеного питання, повідомила, що не забезпечено виконання планових показників
надходжень до бюджету міста, передбачених на І півріччя поточного року, на суму
1329,6 тис.грн. із наступних джерел:
- податку з доходів фізичних осіб;
- плати за державну реєстрацію;
- плати за торговий патент;
- єдиного податку;
- плати за оренду майнових комплексів та іншого майна, що у комунальній
власності.
Фактори, що вплинули на невиконання планових надходжень та на зменшення
надходжень проти відповідного періоду минулого року, наступні.
- Зменшення надходжень податку з доходів найманих працівників.
Згідно з прогнозними даними щодо фактичного ФОП по місту за І півріччя,
сплата податку з доходів найманих працівників до бюджету міста очікувалась у
розмірі 17190,3 тис.грн., фактично надійшло 15758,4 тис.грн., недоотримано
1431,9 тис.грн. (із них по ТОВ «Восток-Руда» за оперативними даними
заборгованість складає 562,5 тис.грн. по ДП «НТЦ КПРВ» – 472,5 тис.грн., по ДП «Східний
ГЗК» у червні недоотримано 362,7 тис.грн. у зв’язку з тим що не проводилась виплата
заробітної плати за І половину червня).
- Зменшення чисельності штатних працівників.
Згідно з даними статистики, штатна чисельність працюючих станом на
01.06.2008р. становила 13054 осіб, станом на 01.06.2009 р.- 12171 осіб,
скорочення - на 7,3%.
- Перехід на неповний робочий тиждень та неповний робочий день (ТОВ
«Восток-Руда», ЖВК №26, ВАТ «ПРЗ», КП «УКБ», ДП «НТЦ КПРВ»).
Так ТОВ «Восток-Руда» - одне з бюджетоутворюючих підприємств міста з червня
місяця поточного року переведено на одноденний режим роботи. Як наслідок - недоотримання
податкових надходжень до бюджету міста.
- Збільшення заборгованості із заробітної плати.
У порівнянні з початком року з 1917,3 тис.грн. (по підприємствах-банкрутах)
до 4079,6 тис.грн. на 01.06.09р. (у тому числі: 1527,5 тис.грн. - по
економічно-активних підприємствах; 2552,1 тис.грн. – по
підприємствах-банкрутах).
- Зменшення кількості платників податків.
Так, кількість платників фіксованого податку в порівнянні з аналогічним
періодом минулого року зменшилася на 20 СПД (станом на 01.07.2008 року – 335
СПД, на 01.07.2009 року – 315 СПД). Зменшується кількість платників податку на
промисел. Станом на 01.07.2008 року вона складала – 65, на 01.01.2009 року –
81особа, а вже станом на 01.07.2009 року - 26 осіб.
- У зв’язку із прийняттям ЗУ від 15.05.2009 №1334-VI «Про заборону
грального бізнесу в Україні».
Із моменту набрання чинності цього закону (з 25.06.2009 року) в Україні
повністю забороняється гральний бізнес і участь в азартних іграх. У зв’язку з
цим всіма платниками – суб’єктами грального бізнесу юридичними особами до ОДПІ
було подано заяви на анулювання торгових патентів на діяльність у сфері
грального бізнесу з ІІІ кварталу 2009 року. Так загальна кількість анульованих
патентів становить: 60 шт. - гральні автомати та 1 шт. – букмекерська
діяльність, всього до кінця року із плати за торговий патент будуть недоотримані
кошти в сумі 129,7 тис.грн. Крім того, у зв’язку із анулюванням торгових
патентів підлягають поверненню кошти у розмірі 64,85 тис.грн. (оскільки при
отриманні торгових патентів підприємствами було сплачено за І та останній
квартал дії патенту (2011-2013 р.).
- Зменшення надходжень місцевих податків і зборів.
Зокрема, надходжень комунального податку. Станом на 01.07.2009 року по
місту зареєстровано 178 підприємств, які повинні сплачувати комунальний
податок, фактично сплачують 137 платників, відхилення 41 платник (підприємства
не працюють, або є банкрутами), зменшилися надходження єдиного податку з
юридичних осіб у зв’язку зі зменшенням кількості платників. Так, станом на
01.01.2009 року їх кількість становила 113 суб’єктів підприємницької діяльності
(СПД), станом на 01.07.2009 року обліковується – 111 СПД.
Не виконано план спеціального фонду із наступних надходжень:
- із податку з власників транспортних засобів - при плані з початку року
434,3 тис. грн. надходження склали 303,4 тис. грн., виконання становить 69,9%,
що більше надходжень відповідного періоду минулого року на 23,9 тис. грн. або
на 8,6%;
- від відчуження майна - при плані 50,0 тис.грн, надійшло 46,3 тис.грн. (92,6%)
від планових призначень;
- від продажу землі - при плані на період 288,4 тис.грн. надходження склали
172,1тис.грн. або 59,7% від плану;
- із цільового фонду, утвореного міською радою, при уточненому плані на
звітний період 59,9 тис.грн. надходження склали - 59,8 тис.грн. або 99,8%.
За даними Жовтоводської об’єднаної Державної податкової інспекції у місті,
станом на 1 липня 2009 року, податковий борг до усіх рівнів бюджету, з
урахуванням боргу підприємств – банкрутів, склав 24944,2 тис.грн.
Податковий борг до бюджету міста склав 5994,6 тис.грн. або 24,0% від
загального боргу. Податковий борг мають 22 підприємства. Питома вага 3-х
найбільших, неплатоспроможних підприємств (ВАТ «ПРЗ», ВАТ «Електрон-Газ», КП
«Жовтоводськтепломережа») в загальній сумі податкового боргу до бюджету міста
складає 92,4% або 5540,9 тис.грн.
За січень-червень 2009 року видатки загального і спеціального фондів
бюджету міста виконано в обсязі 41252,0 тис.грн. або на 93,3 % до уточнених
показників бюджету.
У порівнянні з відповідним періодом 2008 року видатки загального фонду
зменшились на 1719,2 тис.грн. або на 4,0%.
Розвиток ринкової торгівлі Заступник міського голови Людмила Труш доповіла про хід виконання програми
розвитку ринків у місті. Вона, зокрема, зазначила, що ринкова торгівля є
важливою часткою у торгівлі міста в цілому. Надходження ринкового збору до
бюджету міста за 6 місяців поточного року складає 170,8тис. грн. - 0,8 % від
власних надходжень загального фонду.
На даний час у місті Жовті Води функціонують три ринки, а саме:
- ГКП “Жовтоводський центральний ринок” вул.Горького, 14 (змішана група
товару) - 1500 торговельних місць;
- ринок КП РТП по вул.Дзержинського (змішана група товару) - 652
торговельних місця;
- критий ринок у торговельному павільйоні ПП Старушко О.І. вул.50-річчя комсомолу,
13 (змішана група товару) - 160 торговельних місць.
Ринок ТОВ “Віраж” по вул.Гагаріна, 1, з урахуванням заяви ПП Дудки В.К., був
закритий згідно з рішенням виконкому міської ради № 128 від 13.03.09р.
Серед проблемних питань
Повнота перерахувань ринкового збору до міського бюджету. З метою опрацювання
цього питання згідно з розпорядженням міського голови від 28.04.09р. № 124/1-р
робоча група протягом поточного року проводить моніторинг заповнення торгових
місць на ринках міста. За результатами моніторингу на ринку ПП Старушко О.І та
ГКП “Жовтоводський центральний ринок” виявлено: недовиконання ринкового збору
відповідно до доведеного плану пов’язане з тим, що адміністрації ринків не в
повному обсязі перераховують до міського бюджету ринковий збір, стягнутий із
суб’єктів господарювання, відсутні розмежування та розмітка торгівельних місць
на частині території. Вибіркова перевірка суб’єктів господарювання, що
здійснюють торгівлю на ГКП “Жовтоводський центральний ринок”, засвідчила, що
квитанції за сплату ринкового збору були відсутні у деяких торгуючих
запчастинами, розсадою та сільгосппродукцією. Крім того, у 2009 році здійснено дві
перевірки з питань здійснення розрахункових операцій на ринках міста, за
результатами яких донараховано 0,9 тис.грн. штрафних санкцій, складено та
направлено до суду два протоколи про адмінправопорушення.
Виконання протипожежного захисту ринків міста. Заходи, запропоновані органами
Держпожежнагляду, які не потребують значних фінансових витрат, виконуються адміністраціями
ринків вчасно та у повному обсязі. Однак, в умовах фінансової кризи не всі
заходи, що потребують значних матеріальних вкладень, виконуються на ринках.
Виконання ветеринарно-санітарних норм і правил. Так, зокрема, за поточний період
2009 року здійснено 10 інспекторських перевірок ринків м.Жовті Води; за
результатами перевірок та постійної роботи працівників державних лабораторій
ветеринарно-санітарної експертизи на ринках притягнуто до адміністративної
відповідальності 121 фізичну особу.
Знято з реалізації продукції тваринного походження 2 т 776 кг; яєць – 11480
шт.; продукції рослинного походження 4 т 050 кг (325 випадків), серед них із
перевищенням вмісту нітратів – 13 випадків.
Залишається не вирішеним питання щодо дотримання вимог при реалізації
молокопродуктів (відсутність павільйону або торговельно-обладнаних місць, забезпечення
у повному обсязі електроенергією торгівельних точок, що реалізують швидкопсувну
продукцію).
Ліквідація стихійної торгівлі на прилеглій до ринків території. Незважаючи на те, що
міським відділом УМВС міста постійно проводиться певна робота на міських ринках
та прилеглій до ринків території щодо виявлення порушень у сфері торгівлі на
ринках та торгівлі в невстановлених місцях, так за вищезазначені порушення
притягнуто до адміністративної відповідальності 121 особу, також складено 3
адміністративні протоколи за торгівлю без документів та санітарних книжок.
Питання стихійної торгівлі залишається гострим і потребує остаточного
вирішення.
Цінова ситуація на ринках
Відділом з питань розвитку підприємництва, торгівлі, побутового
обслуговування населення та захисту прав споживачів вивчається питання щодо
цінової ситуації на ринках міста шляхом проведення щодекадного моніторингу цін
на основні продовольчі товари. Заходами щодо стимулювання продажу м’яса та
м’ясопродуктів безпосередньо виробниками залишається рішення міської ради від
28.04.2005р. за № 656-27/1V, яким сільгоспвиробники, що здійснюють реалізацію
м'яса та м'ясопродуктів на ринках міста, звільняються від сплати ринкового
збору, сплати за послуги ринку та проведення ветеринарної експертизи, для них
відведені спеціалізовані торговельні місця з наявністю відповідних вивісок.
Але, проводячи аналіз фактичного використання вищезазначених місць та ціни,
за якими здійснюють реалізацію м'яса та м'ясопродуктів сільгоспвиробники, то
очікуваних результатів не отримано.
Рішення міської ради з цих та інших питань читайте на стор.8.
Наталя Сіра.
|