Пн, 03.02.2025, 06:45:01
Газета "Жовтоводські вісті" та радіо
Facebook Twitter VKontakte Blog RSS
Головна Мій профільРеєстрація ВихідВхід
Ви увійшли як Гость · Група "Гости"Вітаю Вас, Гость · RSS
Меню сайта
остані коментарі


ЧТО ЗА МАРАЗМ....ХОЛОДНО ЕЩЕ...ПОГОДНЫЕ

...
УЕГГ
...
Block title
Block title
Ми у facebook
Теги
Календар
«  Жовтень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Google
TV-agent
Благодійність
Погода


Цікаві посилання
Все о ТВ и телекоммуникациях
ОФІЦІЙНИЙ САЙТ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ М. ЖОВТІ ВОДИ
"Ремонт и обслуживание оргтехники"
Пошук
 
Головна » 2009 » Жовтень » 29 » Кадри вирішують усе
Кадри вирішують усе
21:31:41

Управління праці та соціального захисту населення допомагає громадянам міста у вирішенні багатьох питань. Напередодні професійного свята працівників соціальної сфери начальник управління Сергій Ядикін поспілкувався з кореспондентом «Жовтоводських вістей» і розповів наступне.  

 Надання соціальної допомоги

Ми надаємо десять видів соціальної допомоги. Це, зокрема, допомога при народженні дитини, по догляду за дитиною до 3-х років, у зв’язку з вагітністю і пологами, для дітей, які перебувають під опікою, одиноким матерям, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства і дітям-інвалідам, дітям-сиротам тощо.

- Який існує порядок надання соціальної допомоги?

- Схема така. Держава приймає законодавчі акти щодо надання соціальної допомоги. Загалом, ми працює за 54 законами. Усі види соціальної допомоги передбачені в державному бюджеті. Далі субвенція йде в обласний бюджет, а звідти – нам. Тут виникають питання щодо термінів надання допомоги. Ось, приміром, люди звикли, що допомогу на дітей ми виплачували 14-го числа. Нині відбуваються деякі затримки, але в Законі зазначено, що допомога надається місяць у місяць. Тобто в жовтні можуть заплатити і 31 числа. Але це залежить не від нашого управління. Від УПСЗН залежить підготовка документів, уточнення списків тощо. Як тільки ми отримуємо інформацію від державного казначейства і фіну правління, що гроші надходять із державного бюджету у вигляді субвенції, ми упродовж дня оформлюємо усі документи, передаємо до казначейства, потім ідуть проплати. Тож затримок від нашого управління фактично немає.

 Субсидії

Великий за обсягом напрямок роботи – надання субсидій. Тут ми працюємо за одним Положенням. У нашому місті протягом минулого року близько шести тисяч сімей користувались субсидією. Нині кількість дещо зменшилась поки що, але, напевно, у зв’язку з очікуваним підвищенням тарифів, контингент отримувачів субсидій збільшиться. Усього максимально ми обслуговували до дев’яти тисяч сімей. На сьогодні – близько шести тисяч сімей.

Нині існує така схема. Людина звертається один раз із єдиною заявою, а ми вже самі розглядаємо, яку саме допомогу надати. Це новий напрямок. Україна під це взяла кредит у Світовому банку 99 млн.доларів у 2005 році на реформування системи соціального захисту в Україні. В тому числі і нашому управлінню, можливо, будуть виділені якісь кошти. Принаймні буквально вчора (22 жовтня – прим. авт.) нам повідомили, що на ремонт нашого приміщення із цих коштів буде виділено аж 209 тис.грн. За нинішніми цінами ми зможемо відремонтувати лише кілька кімнат. Хоча, коли цей процес починався, нам говорили, що буде проведений повністю капітальний ремонт нашої будівлі, вона, як бачите, стара, і потребує реформування. Нам нічого не залишається, як звернутися до міського бюджету.

- Повертаючись до єдиної заяви, люди вже зараз можуть звертатися один раз?

- Так, у нас є інформатор-координатор у кімнаті №44. Потрібно звернутися туди, розповісти про свою проблему. Інформатор-координатор дає заповнити бланк єдиної заяви, призначає день і час, коли відвідувача прийме спеціаліст. Людина готує необхідні документи і приходить у призначений час. Наші спеціалісти здійснюють необхідні розрахунки.

- Тобто потрібно прийти двічі, а як дізнатись про результат?

- Ми обов’язково людину інформуємо.

 Пільги

Ще один напрямок – надання пільг. Загалом, у нашому місті різного виду пільгами користуються 10047 осіб. Усе це також обробляється нашим управлінням. Усього за 9 місяців ц.р. було надано пільг на суму 5 млн.155 тис.грн.

На 2009 рік ми запланували, що різними видами соціальної допомоги ми надамо на суму 42 млн.грн.

 Праця

Дотримання трудового законодавства. Ми також відстежуємо цей напрямок. Що сюди входить? Заборгованість із заробітної плати. У зв’язку з банкрутством «Електрону» ми активно займалися питаннями погашення заборгованості. Коли вирішиться питання щодо утилізації джерел іонізуючого випромінювання, буде вирішуватись питання виплати компенсації. Нині активно займаємось Південним радіозаводом. У нас є певні пропозиції. Крім усього іншого куруємо питання звільнення, надання пільгового списку, атестації робочих місць.

 Призначення і перерахунок пенсій

У цьому напрямку у нас працює лише один спеціаліст, на жаль. Величезний обсяг роботи. Уся пенсії, які призначаються в місті Жовті Води, їхній перерахунок ми обов’язково перевіряємо. І якщо є якісь невідповідності, ми це про це інформуємо і управління пенсійного фонду, і наше управління. Ми користуємось базою даних пенсійного фонду. Всього в цьому році наш спеціаліст виявив близько 60 тис.грн. недоплат. Бувають і переплати. У пенсійному законодавстві є певні «нестиковки». Приміром, роз’яснення, яке надав пенсійний фонд йде врозріз роз’ясненню, яке надало Міністерство праці. Таке буває, причому, суттєві бувають перерахунки і зменшення пенсії.

- Як же визначається істина?

- Наше завдання перевірити і проінформувати. Ми не можемо примусити чи наказати пенсійний фонд. Ми інформуємо пенсійний фонд, своє головне управління, інколи звертаємось до Міністерства про те, що є питання, які потребують розгляду. Багато питань стосовно пільгових пенсій.

 

«Кадри вирішують усе»

Хочу звернути увагу на наш штатний розклад. У нас повинно бути 69 працівників, а в нас – 59. Тобто в нас кожний спеціаліст у середньому перевантажений на 20%. Ось нині у нас дуже велика проблема виникла щодо відпрацювання судових справ. Суть питання проста. В Законі України про захист материнства передбачено, що виплати допомоги на дітей повинно бути в процентному відношенні до мінімальної зарплати. У бюджеті 2007, 2008, 2009 років передбачена виплата цієї допомоги на підставі постанови Кабінету Міністрів України й там ці суми менші. А є ухвала Конституційного суду про те, що рішення державного бюджету 2007 року є неправомочним. Люди звертаються до суду з вимогою повернути гроші. Нині у нас близько 200 справ у судах різних інстанцій. У нас юриста немає, у штатному розкладі не передбачено. Ми вже тричі звертались до міської ради щодо розширення штату, хтось же повинен займатися юридичними питаннями. Нам відмовляють, посилаючись на заборону збільшувати чисельність працівників органів місцевого самоврядування згідно з постановою КМУ. А як нам обходитись своїми силами, коли у нас кожен спеціаліст уже перевантажений на 20%? Ось у нас три начальника відділів ходять по судах, кинувши свою роботу, яку виконуються потім.

Ми не просто так призначаємо різноманітні види соціальної допомоги, ми усе це ретельно перевіряємо. У штаті управління повинно бути чотири соціальних інспектора, у нас – один. І цей один соціальний інспектор повинен перевірити усі справи – 6 тисяч справ на субсидію, пільги – понад 10 тисяч… Як це реально може одна людина зробити? Але тим не менше.

 У нас хабарників немає

На жаль, побутує думка, що чиновники усі хабарники. У ЗМІ ця тема дуже популярна, інколи й мені телефонують і кажуть, що ми тут хабарі вимагаємо. Хочу розповісти про зарплату в УПСЗН. У головного спеціаліста, який знає за своїм напрямком усе, - трохи більше тисячі гривень. Я вважаю, що це не дуже висока зарплата у сучасних умовах. Я, начальник управління, отримую дві тисячі гривень (а підписую документи на 42 млн.грн.). У нас робота побудована таким чином, ні один чиновник не приймає самостійно рішення. За ним іде контроль, перевірка, тому що це – державні кошти. Рішення приймають міні мають дві особи, третя контролює. Тож зловживання з боку працівників управління неможливі. Тому заяви декого про те, що хабарники у нас працюють, вважаю некоректними. Відповідально заявляю, що в нас таких ганебних явищ немає.

 

Перспективи

Незважаючи на те, що в нас досить складна ситуація із заробітної плати, із кадровим забезпеченням ми виконуємо усі завдання, які перед нами є.

Існують чотири напрямки реформування соціальної служби в Україні. Ми перебуваємо на другому етапі реформування – це ремонт будівлі, і реформування «єдиного вікна». Нам обіцяють усередині наступного року допомогти з комп’ютерною технікою, забезпечити усіх працівників, які займаються прийомом і обробкою єдиної заяви, новими комп’ютерами. Наш парк машин дуже слабий, і якщо виходить із ладу якийсь комп’ютер, застосовуються майже «героїчні» зусилля, щоб продовжити роботу.

Третій етап – це розвиток напрямку, згідно з яким – соціальна служба повинна бути більш адресною. Збільшиться навантаження на соціальних інспекторів, можливо, штат буде переглянутий.

І четвертий напрямок – за західним зразком – соціальна служба повинна не чекати заяв від людей, а сама їх шукати, йти до людей. Щоб не було черг, як у нас на субсидію, до слова сказати. Нещодавно в один день усі захотіли записатися на субсидію. О 15-й годині нікого в черзі вже не було.

 Сердечно вітаю усіх соціальних працівників міста із професійним святом. Бажаю здоров’я та успіхів у роботі.

Підготувала Наталя Сіра.

Рубрика: Інтерв'ю | Переглядів: 700 | Додав: redaktor
Усього коментарів: 0
ComForm">
avatar
Copyright MyCorp © 2025