Жовтоводці неодноразово скаржились на незадовільний стан із благоустрою на міських кладовищах, порушували інші питання, пов’язані із захороненням. Рішенням сесії створена депутатська тимчасова контрольна комісія з перевірки роботи КП «Ритуальні послуги». Пропонуємо вашій увазі розслідування "ЖВ" з цього питання.
У частині першій директор підприємства Сергій Бердичевський розповідає «Жовтоводським вістям» про діяльність КП та проблеми, з якими доводиться стикатися при виконанні покладених обов’язків.
- Розкажіть, будь ласка, які саме роботи виконує комунальне підприємство «Ритуальні послуги»?
- Наше підприємство виконує наступні роботи: здійснює захоронення мешканців міста згідно з ЗУ «Про поховання та похоронну справу». Відповідно до цього закону захоронення здійснюється тільки на підставі договору-замовлення. Викопування могили може здійснюватись тільки після реєстрації в КП «Ритуальні послуги» як органу виконавчої влади, який розподіляє землю. Усі інші дії осіб, які хоронять і запевняють замовника, що вони самі усе організують, є незаконними. Є безліч випадків, коли люди хоронять без реєстрації. На даний час на ім’я начальника Жовтоводського відділення поліції написані листи за фактами деяких незаконних захоронень. Мушу сказати, що зараз у місті працюють декілька приватних підприємців без належного оформлення у виконкомі, з нами договір також не укладений. Вони здійснюють викопування могил, перевезення і т.д., не видаючи людям договору-замовлення, що є грубим порушенням законодавства. Тим самим позбавляють людей права на встановлення пам’ятника, оскільки тільки після реєстрації в КП «Ритуальні послуги» згідно з документами люди мають право встановити пам’ятник. Тож звертаюсь до людей: усе повинно бути офіційно. Якщо існує «здорова» конкуренція, будь ласка, люди можуть користуватись послугами як комунального, так і приватного підприємства, але від цього підприємства потрібно отримати договір-замовлення.
- Ви сказали, що згадані Вами приватні підприємці працюють без реєстрації. Звідки Ви про це знаєте?
- Ми з ними спілкуємось. Приміром, по телебаченню йде оголошення про те, що здійснюється викопування могил тощо. Але із вирішення земельних питань вони до нас не приходять.
- Як визначається місце викопування могили приватними особами, якщо вони не звертаються до вашого підприємства?
- Це самовільне захоронення, землю маємо право виділяти тільки ми – комунальне підприємство. Державою нам дано таке право. Хочу звернути увагу ще на таке. Згідно з законодавством усі заходи із благоустрою кладовищ покладені на міську владу, тобто влада повинна виділяти кошти на здійснення цих робіт. Без фінансування ми цього зробити не можемо, і в тариф ці роботи не хочемо закладати, тому що це буде для населення набагато дорожче. З цього приводу ми писали листи на ім’я одного мера, другого, але питання поки що не вирішується. Ось, приміром, у нас були труднощі з захороненням під час снігових заметів. Кладовище декілька днів не було розчищене, захоронення взагалі не здійснювалось. Ми написали листи на міського голову 22 січня, 27 січня. Зокрема, в останньому, повторно вказали, що кладовища міста розчищені незадовільно, що призводить до труднощів при похованні. Тільки 29 січня виділили бульдозер, розчистили кладовища і ми отримали доступ до інших секторів. До цього вимушені були хоронити на старому Водобуді, інакше захоронення взагалі б не проводились.
Зараз багато скарг від людей, і вони законні, щодо прибирання кладовищ. Але ці роботи без фінансування здійснювати неможливо. У своєму бюджетному запиті на 2016 рік ми передбачили комплекс робіт на суму 816 тис. грн для приведення кладовища «Водобуд» у порядок, а також для організації охорони, щоб запобігти фактам вандалізму. Зокрема, є у нас ділянка для захоронення воїнів АТО, там теж треба виконати благоустрій. Зараз кладовище сильно розширилось, з’явились нові дороги – їх теж потрібно довести до ладу. Гостро стоїть питання викорчовування аварійних дерев на кладовищах міста, які являють небезпеку для життя людей. Не годиться, що люди не мають нормальних умов відвідати кладовище. Однак кошти так і не передбачені.
- Бюджетна комісія розглядала це питання?
- Я так розумію, що ні. Нас нікуди не запрошували.
На нашому підприємстві усі працівники оформлені офіційно, ми платимо зарплату, податки. Чи є таке у приватників?
Три роки наше підприємство не отримує з бюджету ні копійки ні на благоустрій, ні на інші роботи. Але чомусь від цієї проблеми усі відмахуються.
Ось нещодавно у нас сталася надзвичайна подія. У суботу, 13 лютого, мав відбутися похорон. У п’ятницю, 12 лютого, нашими працівниками була вирита могила. О 7-й ранку 13 лютого прийшов копач підрівняти могилу, а виявилось, що яма кимось закопана повністю. Це добре, що він устиг виправити ситуацію, адже людям необхідно було здійснити захоронення. Це мені нагадує події, які відбувались на кладовищі у 2013 році, тоді ще на місцевому телебаченні були репортажі під назвою «кладбищенские войны», коли людей не пускали на кладовище для захоронення, було незаконне викопування могил, доходило до стрільби, до бійок. Я вважаю таке неприпустимим.
Ще одне важливе питання – реконструкція кладовища «Кулинівське» та введення в експлуатацію ділянки кладовища площею 2,72 га, що є нагальною необхідністю, оскільки для забезпечення поховань громадян міста Жовті Води є потреба введення в експлуатацію нових ділянок кладовища, інакше наприкінці 2016 року - початку 2017 року захоронення громадян проводити не буде можливості. КП «Ритуальні послуги» виділено в постійне користування ділянка площею 2,72 га за адресою вул.Купріна, 1а (біля Кулинівського кладовища). Тобто комунальне підприємство отримало землю в постійне користування, заплатило гроші за роботи із земкадастру. Тепер згідно з законодавством Жовтоводська міська рада повинна забезпечити введення в експлуатацію цього кладовища і передати нам для користування. Необхідно зробити доріжки, поставити туалети тощо, тобто виконати благоустрій. У 2014 році на це виділялося 800 тис. грн. Але за поданням колишнього першого заступника мера А.Мелюшка ці кошти рішенням сесії були переведені на багатостраждальний будинок по вул.Франка,38 (ремонт покрівлі – від ред.). І що в підсумку?... Кошти потрібно виділити, адже не можна залишити місто без нового кладовища.
Треба вирішити питання з транспортом підприємства, щоб конкурувати на ринку ритуальних послуг у місті. У нас є автомобіль, але він за висновками ДАІ не придатний для експлуатації. Знову ж таки кошти на це в бюджеті не передбачені.
Від редакції
Під час оперативної наради 22 лютого міський голова Володимир Абрамов повідомив, що на найближчій сесії буде прийнято рішення щодо фінансування робіт із реконструкції кладовища.
Продовження цієї теми читайте в наступних номерах «ЖВ».
Наталя Сіра.
|