Якість послуг, які надаються житлово-комунальними підприємствами міста, обговорювалась на засіданні виконавчого комітету міської ради 23 липня. Керівники підприємств доповіли і про надання послуг, і про свою роботу зі споживачами.
Тепер населення платитиме за рахунками Начальник П’ятихатського РЕМ Едуард Клеопа розповів про те нове, що відбулося на підприємстві з початку року. Головні зміни торкнулися системи обліку, акцент робиться на автоматичну систему обліку контролю за спожитою електроенергією. Переважно це стосується великих підприємств, які споживають понад 50 тис. кВт/год. І друга зміна стосується укладання договорів на постачання електроенергії з основним споживачем. «Цей договір розмежовує частку відповідальності. Проекти договорів на підприємства розіслали, поки що відповідної реакції немає», - зазначив Е.Клеопа. Стосовно населення нове, що відбулося, це - перехід на розрахунки за рахунками. Компанія в цілому, не тільки П’ятихатський РЕМ, переходить на розрахунки з населенням за рахунками. Цей перехід розпочався із травня. Поки що розрахунки ведуться і по книжках, і за рахунками. Можна платити так, і так. «У подальшому планується книжечки відмінити, їх вже не видають», - зазначив Е.Клеопа, а також зауважив, що «у плані «плюсів» щодо введення розрахунків із населенням за рахунками виключається подвійна бухгалтерія та «людський фактор» - помилки під час оформлення і розрахунків.»
Купуючи водогрійку, поміркуйте, чи витримають ваші електромережі? Юрій Непранов, начальник ЖРЕМ, повідомив, що підприємство займається підготовкою до осінньо-зимового періоду. Це головне завдання. При відхиленні якості послуг споживач має право пред’явити підприємству претензію. «Збирається комісія на чолі з головним інженером і розглядаються претензії, - повідомив Ю.Непранов. - Потім споживач своєю рукою на заяві пише, що претензій до ЖРЕМ не має. В іншому випадку продовжуємо з’ясовувати причину.» На питання: «В якому стані нині перебувають електромережі комунального сектору (багатоповерхова забудова) і чи готова компанія забезпечити нормальну роботу електромереж, при додатковому навантаженні у випадку, якщо не працюватиме ТЕЦ?» Ю.Непранов відповів наступне: «Кабельні електромережі перевірені, випробувані, 2-3 кабелі пошкоджені. Протягом найближчих днів вони будуть відремонтовані. Мережі міста старі. Ми своєчасно ліквідовуємо пошкодження. Норми для споживачів 3-ї категорії – упродовж доби. Ми ніколи не чекаємо добу, якщо є хоч якесь освітлення, працюємо за будь-яких умов.» Начальник ЖРЕМ також розповів, що внутрішньобудинкові електромережі і зовнішні електромережі розраховувались свого часу, виходячи з певних норм. На той час діяли норми в середньому 0,6 кВт на одну квартиру. Нині середня потужність складає до 5 кВт, якщо додати ще 5 кВт опалення або на 3 кВт водогрійку, то ніякі мережі не витримають. У сучасних українських нормах від 2004 року говориться про 1 кВт на квартиру. Тобто, на думку начальника ЖРЕМ, підключення водогрійок або опалення може мати дуже негативні наслідки щодо стану електромереж.
Змінено схему роботи ТЕЦ На КП «Жовтоводськтепломережа» прораховані варіанти забезпечення теплом міста без вироблення збиткової гарячої води і без вироблення електроенергії. Проведені роботи щодо зміни теплопостачання, тобто повністю змінена схема роботи ТЕЦ, як у технічному плані, так і в організаційному. Про це повідомив головний інженер підприємства Олег Логвиненко. По ТЕЦ загальний процент готовності - близько 80%. Підготовлені документи щодо реструктуризації штатного складу і штатного розкладу, а також структури підрозділів ТЕЦ. Стан готовності мереж – 97%. Проведені передремонтні випробування, роботи з виявлення пошкоджених і заміни мереж. «Щодо благоустрою – 12 ділянок засипано, ще не асфальтували, але вже засипали, договір на асфальтування укладений, якщо погода не завадить, на наступному тижні роботи з асфальтування будуть виконані», - запевнив головний інженер підприємства. Крім того, він повідомив, що нині відбувається промивка внутрішньобудинкових мереж. За літо 80 поривів ліквідували. Що стосується старої частини міста навесні провели експериментальну гідравліку щодо включення і розділення двох частин міста. Одна – квартальна по вул.Кропоткіна і вул.Богуна, і друга частина, яка буде працювати, у випадку необхідності, через насосну в районі РМЗ. Це вул.Гагаріна і вул.Хмельницького. Щодо якості наданих послуг, підприємство здійснює перерахунки. Розглядається альтернативний варіант закритого гарячого постачання.
Для Водоканалу літо – найважчий період Директор КП «Жовтоводський водоканал» ДОР» Надія Войскова розповіла, що протягом І півріччя відбувається спад обсягів споживання води – 15% від 2008 року. «Загалом, в останні роки спостерігається спад обсягів споживання. У цьому році зменшили споживання ФИМ, Техномаш, М’ясопродкомбінат, Хлібозавод, СхідГЗК, Тепломережа. А в зв’язку з тим, що прийнято рішення про ліквідацію централізованого гарячого водопостачання, очікуємо, що падіння обсягів буде значним», - зауважила директор підприємства. По технічній воді - спад на 14% і на 10% - по каналізаційних мережах. У зв’язку з цим змінилось співвідношення частки промислового сектору до населення. Якщо 2008 року населення в загальній складовій споживання води складало 30,1%, а промислові і бюджетні організації – 69,9%, то в 2009-му – частка населення зросла і становить 35,5%, а інші споживачі - 67,4%. Щодо якості питної води Н.Войскова повідомила, що постійно беруться контрольні проби, при виявленні відхилення від норми виконуються позапланові промивки системи. Останнім часом на підприємстві ведеться робота щодо монтажу водопровідних вводів до житлових будинків приватного сектору замість вуличних колонок. «Для нашого підприємства найбільш важкий - літній період, - сказала Н.Войскова, - тому що найбільше водоспоживання влітку, а якість води, яка забирається з Інгульця, найгірша саме влітку. Найбільше навантаження на фільтри при водопідготовці також припадає на літо. З кожним роком якість поверхневих вод гіршає…Підприємство закупило в цьому місяці дуже багато реактивів, для того, щоб дотримуватись ГОСТу в період цвітіння води. Ми вимушені були навіть збільшити долю діоксиду. Нині ми тримаємо якість води в межах нормативу, але проблема є, оскільки якість вихідної води все гірше і гірше, ми повинні її готувати до належного рівня», - зазначила Надія Войскова.
Головний вид діяльності – утримання житлового фонду Олена Пузирей, головний бухгалтер КП «ВЖРЕО», заступник директора з економічних питань, розповідаючи про діяльність цього багатогалузевого підприємства, зазначила, що мають на балансі і житловий фонд, і гуртожитки, мости, дороги, і зелені насадження. Тож надається великий спектр послуг – ремонт вулиць, доріг, прибирання, вивезення сміття тощо. З минулого року була розпочата робота з укладення договорів з квартиронаймачами і виконана на 95%. Однак, ця процедура починається заново, оскільки затверджена нова типова форма договору. Підприємство намагається якісно виконувати покладені на нього функції. Робота здійснюється в межах планових асигнувань. Окрім цього, знайшли, де можна зекономити, і навіть отримати дохід. Наприклад, близько 10 тис.грн. отримано доходу від продажу вирощеної овочевої розсади у власній оранжереї. Також дешевше виходить своя квіткова розсада, ніж, якщо її купувати. «Головний вид діяльності ВЖРЕО, який займає 80% доходної частини, - утримання житлового фонду. На балансі підприємства перебуває 470 будинків, приблизно 19 тис. квартир і три гуртожитки, - повідомила О.Пузирей. – Роботи з ремонтів виконуються. Приємно, коли мешканці дякують працівникам ВЖРЕО за якісно виконаний ремонт під’їздів тощо. Люди стараються, хоч зарплата, порівняно з іншими підприємствами, у нас невисока.» Проводиться робота з боржниками. За інформацією підприємства, упродовж І півріччя 2009 року подано близько 190 позовів на загальну суму понад 19 тис.грн. Є проблеми щодо оплати послуг із вивезення відходів різного роду деякими мешканцями приватного сектору, який налічує 3,5 тисяч домоволодінь. Приблизно у 800-х – ніхто не мешкає, десь у 200-х будинках проживають громадяни, які ведуть асоціальний спосіб життя, – з ними ВЖРЕО намагається працювати, але процес іде досить складно.
Рішення прийнято У рішенні, прийнятому членами виконкому, керівників підприємств, що надають житлово-комунальні послуги, зобов’язано проінформувати споживачів міста на офіційному сайті м.Жовті Води і через місцеві ЗМІ про: - нормативні вимоги щодо складу, якості та терміну надання послуг; - порядок взаємодії споживачів та виконавців житлово-комунальних послуг у разі претензій щодо ненадання послуг або надання їх у неповному обсязі; - терміни ліквідації аварій та наступне інформування споживачів про їх причини; - номери телефонів аварійно-диспетчерських служб та прізвища керівників, які відповідають за якість та оперативність роботи цих підрозділів; - перелік робіт, які повинні виконувати аварійні служби підприємств, згідно з чинними нормативними актами; - порядок оформлення та розгляд претензій при пошкодженні особистого майна та побутової техніки споживачів у випадку аварії або надання неякісних послуг. А також, зважаючи на чисельні скарги, керівництву ВЖРЕО вказано на низьку оперативність реагування підпорядкованої аварійно-диспетчерської служби та зобов'язано розробити заходи щодо покращення її роботи. Наталя СІРА.