Дай, Бог, щоб так розвивалися й інші напрямки економіки міста. Така думка прозвучала на черговому засіданні виконкому Жовтоводської міської ради 11 червня під час розгляду питання щодо розвитку торговельної мережі міста.
Вікторія Жушман, в.о. начальника відділу з питань розвитку підприємництва, торгівлі, побутового обслуговування населення та захисту справ споживачів виконкому міської ради, зазначила, що в цілому торговельна мережа міста розвивається задовільно й відповідно до потреб і нормативів забезпеченості населення споживчими товарами. Та найбільш високими темпами розвивається саме мережа магазинів.
Кількість магазинів збільшується Суб’єкти господарювання міста продовжують відкривати магазини на перших поверхах житлових будинків. У першому півріччі 2009 року у таких приміщеннях було відкрито 8 магазинів. Спостерігається також тенденція відкриття супермаркетів та торговельних центрів, які будуються у вигляді окремих сучасних будівель. Так, у 2008 році відкрились супермаркет «Велика кишеня» та магазин електронної та побутової техніки «Конфі». Розширюється мережа магазинів нашого місцевого виробника ПП Жук Т.Д., а саме: будується ще один спеціалізований магазин із продажу кондитерських виробів «Профітролька» по вул.Дзержинського,5. У першому кварталі 2009 року відбулося розширення торговельної площі магазину №37 по вул.50-річчя Комсомолу з метою розширення його спеціалізації. До кінця 2009 року планується закінчення будівництва торговельної площі магазину «Таїс» по вул.Кропоткіна, 12 за рахунок добудови 2-го поверху. Завершилось будівництво літнього майданчика біля кафе «Едем» по вул.50-річчя Комсомолу,13.
Зовнішній вигляд повинен бути сучасним Владою міста приділяється особлива увага стану фасадів, торговельних залів, благоустрою прилеглих територій уже існуючих об’єктів торгівлі. З початку 2009 року проведений капітальний ремонт кафе «Санрайз» по пров.Запорізький, а також на літній період відкрито майданчик. Із початку 2009 року розпочалося оздоблення сучасними будівельними матеріалами фасади таких об’єктів торгівлі та ресторанного господарства як: магазин «Славянський» по вул. Петровського,54, магазин «12-вугловий» по вул.Хмельницького,8, магазин «Шахтер» по вул.Петровського, 1, магазин «Червона калина №48» по вул.50-річчя Комсомолу,23, кафе «Десна» по вул.Петровського, 37а. Відбулося оздоблення сучасними будівельними матеріалами літнього майданчику біля кафе «У Петровича» по вул.Гагаріна,6. Проведена реконструкція магазину «Оксана» по вул.Богуна. Відкриваються сучасні торгово-зупиночні комплекси.
З’являються нові аптеки На даний час в місті функціонує 28 об’єктів з продажу медикаментів та лікарських препаратів. Це аптеки, аптечні кіоски та аптечні пункти. Найближчим часом планується відкриття двох аптечних кіосків, а саме: по вул.Петровського та в приміщенні поліклініки №1.
Криза чи конкуренція? Із початку року закрились склад-магазин ТОВ «Торговий дім» Оволайн-ЛТД» по вул.Будьонного, 4А; склад-магазин ПП «Алена-Л» по вул.Будьонного,88; авторинок ТОВ «Віраж» по вул.Горького,1; 5 магазинів непродовольчих товарі та 2 магазини продтоварів.
Ходімо до ресторану В.Жушман зазначила, що розвиток підприємств ресторанного господарства відбувається дещо повільно, але все ж таки просувається. Протягом 2008 року відкрилась закусочна «Смак» по вул.Горького,14/1. Із початку 2009 року відкрито кафе «Дежавю» по вул.Дзержинського,10 на 60 посадкових місць. Із метою розвитку мережі об’єктів ресторанного господарства в місті заплановані наступні заходи: - приведення матеріально-технічного стану існуючих об’єктів ресторанного господарства у відповідність до сучасних вимог, у тому числі: капітальний ремонт бару «Райдуга» по вул.Гагаріна із зміною інтер’єру та меблів (до кінця 2009р.); реконструкція будівлі існуючого кафе «Старе місто» з відкриттям ресторану на 60 посадкових місць та дискотеки на 200 чол. на пл.Леніна; будівництво на відведених площах існуючого кафе «Джина» по вул.Дзержинського ресторану на 60 посадкових місць (2008-2010 роки); будівництво нових об’єктів ресторанного господарства: фаст-фуд «Челентано» по вул.Гагаріна (протягом 2009 року).
Ринкова торгівля Доля ринкового збору у бюджеті міста складає 1,5 % власних надходжень. На ринках також потрібно створювати зручні умови для продавців і покупців. На виконання «Програми розвитку ринків в місті Жовті Води на 2007-2011 роки», з початку 2009 року на ринках проведена певна робота із благоустрою. На центральному ринку проведено косметичний ремонт в адміністративному приміщенні для покращення прийому громадян. На ринку КП «РТП» по вул.Дзержинського проведено роботу з поліпшення стану прилавків за власні кошти суб’єктів підприємницької діяльності.
Проблеми є, як же без них? Проблемним питанням залишається наявність у місті стихійної торгівлі - порушуються санітарні та ветеринарні правила, ризикують громадяни, купуючи невідомої якості товар у непристосованих місцях, втрачає міський бюджет. У торговельній мережі міста залишаються такі характерні порушення як обман покупців, реалізація товару з вичерпаним терміном споживання, продаж товару без відповідних супровідних документів, без видачі розрахункового документу, відмова споживачу у реалізації його права при придбанні товарів неналежної якості та ін. При цьому мають місце порушення правил торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. І хоча порушення правил торгівлі спостерігаються в багатьох об’єктах торгівлі, однак останнім часом надходить багато скарг та нарікань на роботу магазинів побутової техніки з приводу невиконання ними гарантійних зобов’язань перед споживачам.
Щоб покращити торговельне обслуговування населення Передбачається розширювати і в подальшому мережу торгівлі та ресторанного господарства міста, активізувати роботу міліції щодо ліквідації стихійної торгівлі; продовжуватиметься впровадження безготівкових розрахунків з використанням платіжних карт; вестиметься робота з перетворення ринків на сучасні торговельні комплекси. Із метою підвищення рівня захисту здоров’я та безпеки споживачів, попередження надходження на споживчий ринок міста неякісних, фальсифікованих та небезпечних товарів проводитиметься робота щодо: - розширення співпраці з відповідними контролюючими органами з виявлення фальсифікованої продукції; - збільшення кількості лабораторних випробувань товарів; - посилення контролю за якістю і безпекою товарів, що реалізуються на ринках. Особлива увага приділятиметься питанням забезпечення якості товарів дитячого асортименту, продукції тваринного походження, птиці.
Обговорили Заступник міського голови Людмила Труш, яка взяла участь в обговоренні цього питання, зазначила наступне: - Розвиток торговельної мережі триває успішно. Кожного року спостерігається збільшення кількості об’єктів торгівлі, а це, відповідно, робочі місця, надходження до бюджету міста. Це дуже позитивний фактор, який свідчить про відповідний економічний стан міста. Звичайно, треба, щоб підприємства торгівлі працювали прибутково. Зрозуміло, що здійснювати діяльність доводиться в умовах конкуренції і не всі її витримують. Про це свідчить той факт, що протягом року деякі магазини закриваються. Щодо недоліків у торговельній мережі, хочу відмітити обрахування покупців, такі скарги періодично до нас надходять, переважно на одні й ті самі магазини. Ще на що необхідно звернути увагу – продаж товарів із вичерпаним терміном реалізації. Це неприпустимо, особливо влітку. Якщо товар прострочений – треба зняти його з реалізації, не чекаючи перевірки санепідемстанції, хоча, звичайно, і СЕС треба постійно тримати це питання на контролі. Щодо можливостей розвитку торговельної мережі - резерв ще є, оскільки не повністю задоволеними товарами і послугами залишаються віддалені райони міста. Саме там треба будувати магазини, адже мешканцям околиць доводиться витрачати час і кошти, щоб дістатися до магазинів у центрі міста, навіть, для того, щоб придбати товари першої необхідності, товари продовольчої групи. Людмила Труш також звернула увагу підприємців на необхідність проведення благоустрою біля своїх торгових точок. Це є вимогою часу, адже зовнішній вигляд магазину значно виграє, якщо територія навколо упорядкована.
Обговорюючи проект рішення виконкому із зазначеного питання, міський голова Василь Голуб запропонував до Дня міста організувати конкурс серед закладів торгівлі і ресторанного господарства, а кращих із них відповідно відзначити. Щоб, заходячи до магазину - переможця конкурсу, покупець знав напевно, що його тут обслужать найкращим чином, та й у магазина буде стимул і надалі високо тримати планку. Довідка На даний час торговельна мережа міста налічує: 267 магазинів, 62 об’єкти ресторанного господарства, 22 об’єкти оптової торгівлі, 3 АЗС, 143 об’єкти дрібно-роздрібної торгівлі, 3 ринки.
На літній період відкрито 11 літніх майданчиків на 760 посадкових місць, а також отримані погодження на розміщення додаткових посадкових місць біля стаціонарних об’єктів ресторанного господарства на 240 посадкових місць. Наталя СІРА.
|